dutch for expats

FOR WHOM?

This course is designed for those who wish to take an intensive course in Dutch in combination with a full-time day job.

WHAT LEVELS?

Courses for levels A1 to B1 can start any week of the year. For absolute beginners, there’s a fixed minimum of 3 participants to be able to organise a course. As soon as their level allows for it, beginners can join the A1 students.

HOW TO ENROLL?

Contact us at school@la-bs.be providing us with the follow information:

- your name and surname,

- what do you do for a living,

- why you need or want to improve your level in Dutch,

- if you already learned or studied Dutch

- your name

- your address

- your telephone number

- your e-mail address

- date of birth

Level test: We will contact you for a language proficiency test and price quote.

TIMES, DATES AND PRICES?

All levels: Every Saturday 10 am - 1 pm with a 15 minute break.

Price per week: 54,45 euros, all costs and vat included.

20 weeks and more: 48,40 euros per week, all costs and vat incl.

40 weeks and more: 42,35 euros per week, all costs and vat incl.

You can enrol for a minimum of 4 weeks and up to 52 weeks.

You can start any week, as soon as the invoice is paid.

Every 8 weeks, students will be tested to see if they can promote to the next level.

How fast will I be learning?

Unfortunately, the answer depends a lot on how – in your specific case – you’d answer the following questions: "How much are you planning to study in between classes" and "what languages have you studied before?"

For A-level students, progression highly relies on persistent vocabulary acquisition as their primary challenge. And studying vocabulary, as you probably know, is one of the things a tutor can’t do for you.

When can I start?

As soon as we have received your enrolment, your level test and your payment.

Can I extend my course if I want to?

Yes, by all means, extensions can be made as you go along and once your new invoice is being taken care of.

Can anyone enrol?

This course is designed for students with a minimum age of 17.

The approach and atmosphere are designed for adults.

POUR QUI?

Vous souhaitez suivre un cours intensif de néerlandais mais vous travaillez à plein temps? Alors ce cours est fait pour vous!

QUELS NIVEAUX?

Si votre niveau de néerlandais est A1, A2 ou B1, vous pouvez commencer votre cours chaque semaine. Pour les débutants complets, Il nous faut un minimum de 3 participants pour pouvoir lancer un groupe. Les débutants joindront le groupe A1 aussi vite que possible.

COMMENT S'INSCRIRE?

Écrivez-nous sur school@la-bs.be pour fournir les informations suivantes:

- votre nom

- votre adresse

- votre numéro de téléphone

- votre adresse e-mail

- votre date de naissance

- ce que vous faites dans la vie

- la raison pour laquelle vous devez ou souhaitez améliorer votre néerlandais

- quels cours de néerlandais vous avez déjà suivis auparavant

Nous vous contacterons par la suite pour vous faire passer le test de niveau et votre devis personnalisé.

DATES, HEURES ET PRIX

Tous les niveaux: chaque samedi de 10h à 13h, pause de 15 min.

Prix par semaine: 54,45 euros, tout compris

20 semaines et plus: 48,40 euros par semaine, tout compris

40 semaines et plus: 42,35 euros par semaine, tout compris

Les inscriptions sont acceptés à partir d'un minimum de 4 semaines jusqu'à 52 semaines.

Toutes les 8 semaines, un test sera organisé pour voir quels étudiants peuvent passer au niveau suivant.

Quel progression puis-je attendre?

Malheureusement, il nous est impossible de donner une réponse qui vaille pour toutes et pour tous. Votre progression dépendra largement de vos propres efforts. Combien d’heures de préparation avez-vous prévues entre les cours? Combien de languages parlez-vous déjà? Ce sont tous des facteurs qui vont fortement influencer votre progression.

Pour les étudiants du niveau A, l’avancement générale dépendra grandement d'une'acquisition rapide du vocabulaire. Et étudier du vocabulaire, cela ne se fait pas forcément avec un prof à vos côtés.

Quand est-ce que le cours commence?

Vous pouvez commencer à suivre les cours dès que votre niveau a été établi et que le paiement a été réglé.

Est-ce que je peux prolonger mon cours?

Oui, effectivement, nous vous enverrons la facture supplémentaire et vous pourrez continuer à suivre autant de semaines que vous voudrez.

Est-ce que tout le monde peut s'inscrire?

Il est possible de s'inscrire à partir de 17 ans. Pour ce cours, l’ambiance et la façon de travaillez sont adaptées à un public adulte.

LABS bvba

Kipdorp 38